Stoisko targowe to podstawa skutecznego docierania do osób bezpośrednio zainteresowanych naszym produktem. Targi branżowe stwarzają nam idealną przestrzeń do zaprezentowania naszych produktów i usług, jednak prawdziwym kluczem do tego jest zorganizowanie stoiska, które wyróżni się czymś na tle innych i zapadnie w pamięci uczestników na długo.
Stoisko targowe – na co zwrócić uwagę?
Przy planowaniu stoiska targowego warto skupić się na tym, co właściwie chcemy osiągnąć samą obecnością na wydarzeniu i do kogo jest ono kierowane. Inne rozwiązania zastosujemy przy skupieniu na ekspozycji produktu lub usługi, inne przy tworzeniu przestrzeni do rozmów. Jeśli dobrze określimy nasz cel, łatwo dobierzemy odpowiednie elementy, którym warto poświęcić szczególną uwagę. Odpowiednio zbudowana przestrzeń pozwoli naszemu produktowi wybić się na tle wszystkich innych. Warto zastosować elementy takie jak gra światłem czy ruch. Często świetnie sprawdzają się ekrany, które stanowią przestrzeń reklamową, ale też nadają całemu stoisku dynamizmu i nawet mimowolnie przykuwają uwagę.
To, co również może przyciągnąć uwagę do stoiska to elementy dobrze widoczne z daleka. Świetnie sprawdzają się duże elementy umieszczone nad stoiskiem, które przykuwają uwagę z daleka. Takie rozwiązanie jak podwieszenie logotypów jest zazwyczaj kosztowne, ale też bardzo skuteczne przy zwiększaniu widoczności. Tego typu ekspozycje sprawdzą się zwłaszcza przy zabudowanych stoiskach targowych. Dzięki temu stoisko będzie widoczne z daleka i łatwe do znalezienia na tle innych.
Stoisko targowe – otwarte czy zamknięte?
Nie zawsze mamy wpływ na to, w jakiej do końca formie będzie nasze stoisko. Zarówno te otwarte, jak i zamknięte mają swoje plusy i minusy. Coraz bardziej popularne stają się jednak stoiska otwarte. Na ich korzyść przemawia chociażby to, że mamy większe możliwości ekspozycji naszej marki. Dodatkowo, takie rozwiązanie pozwala stworzyć kilka wejść na samo stoisko, czym możemy przyciągnąć większą ilość osób. To też doskonałe uzupełnienie, jeśli w swojej przestrzeni posiadamy już coś, co wyróżnia się na tle innych. Dzięki temu nasza główna atrakcja może przyciągać wzrok już z daleka.
Stoiska bardziej zamknięte, sprzyjają z kolei bardziej kameralnej przestrzeni i prowadzeniu rozmów czy szkoleń. Jeśli naszym celem jest szczegółowe przedstawienie zalet naszego produktu czy przedstawienie samej oferty sprzedażowej – bardziej zabudowane stoisko może okazać się lepsze. Przy tym rozwiązaniu łatwiej też zadbać o komfort i ciszę, które wspierają skupianie się i spokojną rozmowę.
Minimalizm czy kreatywność?
Oczywiście jedno nie wyklucza drugiego, jednak często dobrze jest skupić się na jednym z tych rozwiązań, żeby wszystko na stoisku było ze sobą spójne. Warto dopasować styl stoiska do tego, co chcemy na nim zaprezentować. Dobrze wykreowane stoisko powinno dodatkowo podkreślać najważniejsze cechy tego, do czego najbardziej chcemy przykuć uwagę uczestników. Jeśli mamy coś konkretnego, czym możemy się wyróżnić – zdecydowanie warto jest to wykorzystać. Takie stoiska zdecydowanie bardziej przykują uwagę na tle wielu innych podążających za trendem minimalizmu i nowoczesności.
Coraz częściej na targach pojawiają się też „zielone” stoiska promocyjne, które skupiają się na wykorzystaniu bardziej naturalnych i zielonych elementów. Takie rozwiązanie, zwłaszcza dobrze zrealizowane, znacznie wyróżnia się na tle innych.
Aranżacja przestrzeni
To nie mniej ważny element stoiska co sam styl, a często z różnych przyczyn nie przykuwa się jej tyle uwagi, ile potrzeba. Często na stoisku chcemy umieścić zbyt wiele elementów, przez co staje się zbyt przytłaczające. Zdarza się też pójście w drugą stronę i nie wykorzystanie pełnego potencjału przestrzeni, którą dysponujemy. W skutecznym planowaniu przestrzeni świetnie sprawdzają się wizualizacje 3d, które pozwolą nie tylko nam, jako wykonawcom, rozplanować wygląd, ale też klientowi zobaczyć jak będzie to wyglądać w rzeczywistości.
Stoisko targowe – jak to robimy?
Jako agencja kreatywna, zajmujemy się kompleksową realizacją różnego rodzaju stoisk targowych. Od opracowania koncepcji na bazie briefu, przez stworzenie kreatywnego projektu aż po produkcję wszystkich materiałów i obsługę na miejscu. Przy naszych realizacjach bardzo mocno stawiamy na personalizację i pełne dopasowanie do potrzeb i oczekiwań klienta.
To, co pozwala nam na tak duże możliwości przy realizacji tego typu projektów, to własne zaplecze techniczne. Posiadamy własny warsztat i współpracujemy bezpośrednio z producentami elementów meblowych czy systemów modułowych, co pozwala nam na tworzenie niestandardowych mebli i rozwiązań szytych na miarę. Niejednokrotnie budowaliśmy niestandardowe elementy takie jak strefy noktowizji czy termowizji.
W naszych realizacjach zawsze stawiamy też na jakość. Nasi event managerowie to wykwalifikowani specjaliści, którzy zawsze doradzą odpowiednie rozwiązania, które zapewnią odpowiedni standard każdej naszej realizacji. Często projektujemy stoiska w sposób niekonwencjonalny i podchodzimy do nich w sposób immersyjny. Mamy na koncie stoiska targowe, na których znalazły się fontanny czy strumienie z wodą, dlatego nie ma dla nas rzeczy niemożliwych.
Zapraszamy do kontaktu
Jeśli planujecie Państwo udział w targach i chcecie wprowadzić niestandardowe rozwiązania, zaprezentować nietypowy produkt lub osiągnąć efekt „wow” – zapraszamy do kontaktu z nami. Z przyjemnością zaproponujemy Państwu coś dopasowanego do Państwa oczekiwań i z chęcią stworzymy bardziej lub mniej standardowy projekt.
Jeśli chcą Państwo zapoznać się z naszymi dotychczasowymi realizacjami, zapraszamy do kontaktu, zapoznania się z naszym portfolio lub naszego konta na LinkedIn.
Zapraszamy do kontaktu mailowego biuro@hananaevents.pl lub poprzez nasz formularz.