MWC 2025, czyli na jedne z największych targów telekomunikacyjnych na świecie. Mobile World Congress to doskonała okazja do zaistnienia na rynku telekomunikacyjnym i pokazania swoich produktów na najwyższej klasy wydarzeniu. Jak wygląda w praktyce i z czym można się tam zetknąć?
MWC 2025 – co to właściwie jest?
MWC (Mobile World Congress) to cykliczne targi, które obok Consumer Electronics Show w Las Vegas oraz IFA w Berlinie stanowią kluczowe na rynku wydarzenia powiązane z rynkiem nowych technologii. Tylko tegoroczna edycja MWC przyciągnęła do siebie ponad 100 tys. uczestników i ponad 2000 wystawców z całego świata. Na miejscu pojawiają się prezesi największych firm technologicznych i producenci, którzy mają okazję spotkać się z partnerami, klientami czy dziennikarzami, ale też bliżej poznać konkurencję. Tegoroczna edycja była prawdziwym królestwem nowych technologii. Wiele firm zaprezentowało swoje najnowsze rozwiązania, a motywem przewodnim stała się sztuczna inteligencja. Na wydarzeniu nie brakowało nowoczesnych robotów, latających aut czy inteligentnych rozwiązań dla domów.
Stoiska targowe – przepych i przerost formy nad treścią?
To, co wyróżnia te targi to na pewno ich skala. Rokrocznie pojawia się tu ponad 100 tys. uczestników, co czyni je właściwie największymi na świecie. To w połączeniu z prestiżem tego wydarzenia, sprawia, że powstają na nim niesamowite rzeczy. Światowi giganci technologiczni prześcigają się w tworzeniu coraz bardziej zaawansowanych konstrukcji. To, co trzeba przyznać, to to, że niektóre stoiska zrobiły wrażenie również na nas. Największe strefy firm zajmowały obszary kilkuset metrów, dodatkowe piętra, recepcje i osobne zaplecze sanitarne zbudowane specjalnie na ich potrzeby. Jak pisaliśmy wcześniej, na miejscu królowały też nowe technologie. Na stoiskach nie brakowało ruchomych ekranów, wykreowanych avatarów czy innych nowoczesnych atrakcji. Latające samochody, drony, robotyczne psy to tylko niektóre z atrakcji na stoiskach. To, co z czystym sumieniem możemy stwierdzić, to że na miejscu działo się tyle, że można było się tym szybko zmęczyć.
Urządzenia na MWC
To, co mimo wszystko najbardziej „kradnie show” to na pewno urządzenia i prezentowane produkty. To właśnie po to, aby poznać nowe produkty, przychodzi większość uczestników. Na miejscu pojawiło się wiele premierowych rozwiązań od kluczowych producentów. Nie zabrakło autonomicznych aut, nowych smartfonów chociażby od Xiaomi, które słynie z prezentowania nowych modeli na tym wydarzeniu. Jedną z nowości była też premiera nowej linii telefonów polskiej marki myPhone pochodzącej z Wrocławia – Praline Collection, która w polskich serwisach technologicznych odbiła się szerokim echem.
Kolejnym ważnym polskim akcentem było polskie stoisko narodowe organizowane przez Departament GovTech Polska w Ministerstwie Cyfryzacji. Znalazło się na nim 10 polskich firm technologicznych wybranych w ramach naboru organizowanego przez PAIH i Ministerstwo Cyfryzacji.
MWC – czy warto się pojawić?
Mobile World Congress to światowej klasy wydarzenie, bardzo dobrze znane wszystkim ludziom z branży. Zdecydowanie warto się na nim pojawić, zarówno jako wystawca, jak i uczestnik. Sam udział na MWC może otworzyć wiele drzwi, których otwarcie w inny sposób nie byłoby takie łatwe. MWC to przestrzeń do budowania i polepszania kontaktów i do pokazania się wśród ludzi kreujących rynek technologiczny na świecie. Dla firm, które nie mają ugruntowanej pozycji na rynku, sama możliwość pojawienia się na tym wydarzeniu to duże wyróżnienie.
MWC 2025 – jak wyglądało z perspektywy agencji eventowej?
Każde wydarzenie rządzi się swoimi prawami. Jako agencja, mieliśmy okazję brać udział w wielu targach zarówno w Polsce jak i w wielu innych krajach. Na MWC w 2025 w roli wykonawcy pojawiliśmy się jednak po raz pierwszy. Mimo to, nie stanowiło dla nas większego problemu.
Na miejscu mieliśmy okazję stworzyć stoisko dla polskiej marki mPtech, które łączyło w sobie 3 całkowicie różne strefy i w pełni personalizowane urządzenia znane z salonów gier. Więcej o tej realizacji już teraz przeczytacie na naszym LinkedIn!