Angażujące stoisko na targach to idealna okazja do zaprezentowania swojej oferty i przybliżenia produkowanych produktów potencjalnym klientom. To, czym możemy zapewnić sobie skuteczność, to zaprojektowanie go w taki sposób, aby stoisko było angażujące i zapadło w pamięć odwiedzającym.
Angażujące stoisko – czyli jakie?
Tutaj zaczynają się schody. W zależności od tego, co ma znaleźć się na stoisku, jego forma powinna być dostosowana do produktów. Zawsze warto postawić na coś, co przykuje uwagę uczestników targów i będzie wymagało od nich wykonania jakiejś aktywności. Takie rozwiązanie przełamie rutynę i sprawi, że stoisko z dużo większym prawdopodobieństwem zapadnie im w pamięć. Jakie rozwiązania mogą się sprawdzić? Najczęściej wybieraną formą są quizy i różnego rodzaju krótkie testy z nagrodami. Niektóre firmy decydują się na test wiedzy ogólnej o ich działalności, inne wolą przeprowadzić krótkie szkolenie i zadawać pytania odnośnie jego treści. Oba rozwiązania są całkiem dobre i nie wymagają dużego nakładu czasu i środków w przygotowaniu. Warto jednak, żeby nagrody były atrakcyjne. Jeśli zaoferujemy uczestnikom coś ciekawszego niż długopis czy notatnik, który najdą wszędzie – chętniej zaangażują się w konkurs.
Klasyczne rozwiązania stoisk na targach
Klasyka – zazwyczaj jest dobrym rozwiązaniem. Sprawdzone rozwiązania w klasycznym ujęciu są całkiem trafne, jeśli idzie za nimi jakość. Jeśli mamy w planie więcej podobnych wydarzeń, warto jest zainwestować w materiały i plan stoiska większe pieniądze, które długofalowo się zwyczajnie zwrócą. Przy takim wyborze dobrze jest skupić się na estetyce i nowoczesnym wyglądzie.
Stoiska na targach – nowe trendy
To rozwiązania, które w wielu przypadkach wiążą się już z większym budżetem, ale też lepszymi efektami. Im bardziej kreatywne jest stoisko, tym więcej osób je zapamięta. Im więcej osób je zapamięta, tym więcej potencjalnie sięgnie później po produkt. Nawet jeśli nie wszyscy sięgną po bezpośredni zakup, najprawdopodobniej zadziała marketing szeptany.
Przy takich stoiskach nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o ich formę. Oczywiście kierunek, w który chcemy iść powinien być spójny z całym brandem i jego wartościami. Są jednak widoczne pewne trendy. Pierwszym z nich są naturalne elementy. Na stoiskach coraz częściej króluje ekologia, rośliny, zielone elementy czy greenwalle. To dość uniwersalne i może wpisać się bez problemu w większość marek. Innym, coraz bardziej nasilającym się trendem jest wykorzystanie AI (z ang. Artificial intelligence – sztuczna inteligencja). Takie kierunki obierają przede wszystkim marki chcące kojarzyć się z innowacyjnością i nowoczesnością, często związane z szeroko pojętą elektroniką. Może się to kojarzyć z droższym rozwiązaniem, ale nie musi. Ponownie, wszystko zależy od naszego budżetu. Bez problemu można zorganizować stoisko z hologramami czy robotami, które będą odpowiadać na pytania odwiedzających stoisko albo przygotowywać im napoje. Można też wykorzystać prostsze rozwiązania, do których wystarczą komputery i monitory lub telewizory.
O jednym z nietypowych stoisk, które mieliśmy okazję realizować przeczytacie tutaj.
Angażujące stoisko – co jeszcze zrobić, by przyciągnąć ludzi?
Możemy skupić się na języku korzyści, który najlepiej przemawia do większości z nas. Zainwestujmy w stoisko swój czas, a jeśli trzeba także odpowiednie środki i stwórzmy coś, co może być realną korzyścią dla słuchaczy. Dosłownie i w przenośni – dajmy im coś. Czy to jakąś wiedzę, możliwość przetestowania przedpremierowych produktów, a może jakiś nietypowy i jakościowy gadżet.
Dopasowanie do potrzeb – może być na poziomie bardziej przyziemnym jak i intelektualnym. Dopasujmy ekspozycję i szkolenie czy warsztaty do naszej grupy docelowej. Inne treści należy przygotować dla przeciętnego uczestnika targów, inne dla handlowca, który później może sprzedawać nasz produkt dalej. Mogą sprawdzić się też tak proste rozwiązania, jak rozdawane gadżety – dobrze jest postawić na coś praktycznego, co rzeczywiście przyda się uczestnikom. Kilkudniowe targi połączone z bankietami – nieironicznie warto zatroszczyć się o nawodnienie i postawić na chociażby napoje izotoniczne.
Angażujące stoisko na targach – organizacja
Chcą Państwo stworzyć swoje stoisko w taki sposób, aby przyciągnęło tłumy i stało się numerem 1 całego wydarzenia? Zapraszamy do kontaktu i wysłania nam wiadomości na nasz adres biuro@hananaevents.pl. Z chęcią przygotujemy Państwu ofertę dopasowaną do Państwa indywidualnych potrzeb i oczekiwań.
Zachęcamy też do zapoznania się z naszym portfolio i poznania naszej działalności na LinkedIn.